"Kuule, ma kuulsin, et Kuningaemand tahtis sult pea maha võtta!"
"Kuule mine Jaburasse Teelaudkonda! Mina kuulsin just, kuidas Kuningaemand ütles timukale, et nad hoopis sinult pea maha võtaksid"
"Aga mina nägin, kuidas sa eile salaja Valekilpkonna tiigi juures käisid!"
"Aga mina nägin, kuidas sa eile salaja teed jõid!"
"Aga mina see-eest nägin, kuidas te mõlemad eile salaja aia tagant Hertsoginna Köögitüdrukut piilusite ja lähen kitun kohe Ärtu Soldatile kõik ära!"
"Mine kitu jah, saad äkki number suuremad pagunid peale, kuid ma kahtlen, sest ma ise nägin, kuidas sa aednike roosipõõsa alla ühe lõunasöögist üle jäänud koogi peitsid!"
Oled Kaardiväelane # 3 ja selline näeb välja sinu argipäev – pidevate kaebamiste tähe all, sest mida rohkem Ärtu Soldatile teiste kaardiväelaste peale kaebad, seda suurem võimalus on, et sinu auaste ei ole üks hetk 3, vaid on mõni kõrgem number. Loomulikult uurib Ärtu Soldat igat kaebust personaalselt ja kui kaebus ei ole tõene, siis alandab ta valekaebaja sootuks # 2-ks, kuid pole hullu, siiani on kõik sinu kaebused väga osavalt kombineeritud olnud, ega sa muidu poleks saanud lahti #2 staatusest ja saanud #3-ks.
Enamik kaardiväelasid on normaalsed sellid, kuid igaüks on natuke imelik. Kõige nõmedam on muidugi kõige kõrgem nr 10. Sest tema ei ole mitte meeskaardiväelane, vaid on naine ja naisboss.. no hallooo.. see on sama, mis kilpkonn lendaks. Seetõttu ei armastagi te poistega oma käskijat eriti, vaid pilkate teda ja teete nalja ning teinekord saate pahasekski.
Ärtu kuningriiki valitsevad Kuningas ja Kuningaemand kellele allumine on loomulikult kõikidele kaartidele kohustuslikud. Kunigaemand on äärmisekt tujukas ja teinud peade maha võtta laskmisest endale eluviisi. Õnneks ei viida käskusid peaaegu kunagi ellu, sest Kuningas tühistab need ääremselt tihti ja õukonna timukal on piiratud tööaeg, mida ta rangelt jälgib.
Tegelikult allub Ärtu Kuninglik Kaardivägi Ärtu Kuningale ja Ärtu Kuningaemandale ning teie otseseks ülemuseks on nende poeg Ärtu Soldat. Soldat on äga viimasel ajal kogu aeg oma alamast soost pruudi Hertsoginna Köögitüdruku juures “töölähetustel” ja seetõttu käsutab teid nr 10. Mis on jõle nõme, sest 10 on naine.
Üks asi, mis on teil kaardiväelastel ühine hobi, on see, et kogu teie kaardivägi on väikest viisi ühe mõnusa aine nautlejad. Nimelt käite kahes vahetuses (kui üks vahetus töötab, siis teine puhkab) Imedemaa sahkerdaja Valge Küüliku juures teed joomas. Tee aga on üks suisa kole hea mõnuaine.. või noh, mis kole.. päris mõnus teine.. ja tekitab eksootilisi elamusi ning meeliülendavat meeleolu. Aga kuningriigis miskipärast täitsa põlu all ja sellest tuleb päris vait olla kohe, et teil säärane hobi on. Vastu viite Valgele Küülikule Kuningaemanda tagant varastatud tordikesi. Nimelt on Kuningaemand suur kokk (erinevalt õukonna Kokast, kes vaid vingub ja üldse süüa ei tee) ning tundub, et Küülikule on maiusroog mokkamööda.
Küülik peab teejoomisüritusi saladuses ja teed enda käest ära ei anna. Selle tõttu tuleb Küülik nõusse saada, kui on tahtmine järgmine teepidu korraldada. (Keeruline asi, küülikul on kogu aeg kiire.)
Sinul aga on selle värgiga seoses üks väga suur mure. Nimelt tunnetad, et tahaksid aina rohkem ja rohkem teed saada. Raskeks teeb asja see, et niikuinii on tee joomine põlu all ja seda peab varjama, kuid oma suurt tee armastust pead varjama ka teiste kaardiväelaste eest. Sul on idee minna rääkima Valge Küülikuga, et saaksid osta endale teepuru ja teha sellest salaja ka oma valvekorra ajal teed. Veel parem oleks kui saaksid selle suure poti juurde, kust Küülik ise teed hangib, siis varastaksid Kuningaemandalt kohe mitusada tordikest ja vahetaksid need kõik mitme kilo tee vastu, et elu aeg oleks muretu. Aga kust küülik saab teed?
Üks mõte on veel sulle pähe tulnud – nimelt on Kuningaemanda aeda istutanud end üks jabur teelaudkond – Kübarsepp, Märtsijänes ja Unihiir. Nagu juba nimigi ütleb, siis aimata on, et neil seal on teed nagu muda.
Siin on jällegi mitu häirivat asjaolu – nimelt pannakse sind kui üht madalaimat numbrikaarti alati teiste töid tegema, saapaid puhastama, relvi läikima lööma, kätekõverdusi tegema, Kuningapaari valvama, Dumptyt valvama või mida iganes. Kogu aeg pead tegema midagi ja ei saa üldse uurida, kust saaks teed hankida. Pealegi kestavad küüliku teetunnid ka nõnda vähe, et.. oeh.. aga sina ju muud ei teekski kui jooksid tasside kaupa päevade läbi teed.
Õukonnas on veel aednikud Kaks ja Viis, kes olid ka kunagi kaardiväelased, kuid neil õnnestus mingi nipiga aednikeks saada ja nüüd arvavad, et on kõige kõvemad mehed kogu lossis, no mingu aga puu taha. Teie, kaardiväelased peate endid siiski paremaiks kui mingid ülejooksikud.
Ärtu õukonnas liigub kummaline olend nimega Humpty Dumpty, kes meenutab käte ja jalgadega muna. Millegi pärast on Dumpty kuningapaari silmis suurde soosingusse sattnud. Nad on välja andnud käsu Dumptyt lugupidavalt kohelda, ning pannud kaardiväelaste peale karmi kohustuse tema tervisliku seisundi eest vastutada.
No comments:
Post a Comment