Tuesday, July 11, 2006

Kaardiväelane # 6 - Rene

Tsitaat Kuue suust: Ma ei tea kas see on tegelikult õige või mitte, selle pärast ei küsi ma selle eest täit hinda. Kuid kolm erinevat allikat (kõik äärmiselt usaldusväärsed) rääkisid mulle, et Tema Kõrgeausus ei ööbi täna kodus. Lööme käed ja ma muretsen Kõrgeaususe ööbimisplaanid tunni jooksul.

Sa olid koolis kõige pisem laps ja mis veel hullem, kõige taibukam. Nende kahe omaduse äärmiselt õnnetu kokkusattumise tulemusel said sa kõikjal peksa. Nii koolitoas (kui õpetaja ei vaadanud), õues, liivakastis või mänguplatsidel. Iga päev läksid sa koolist koju uute vermete ja marraskil põlvedega ja iga päev vangutas su ema pead ning ei öelnud midagi. Isa käskis sul seista enda eest ja olla "mees", kuid sa teadsid, et sellest pole abi kui on viis ühe vastu. Ainult julguse ja tahtejõuga rusikate, kingade ning küünte vastu ei saa.

Kui sa vanemaks said, siis jäi kaklusi vähemaks, kuid üleelatud alandused olid sügavalt hinge põhja sööbinud. Mängukaaslased olid valulikud ja piinavad liivakastihäbid ammu unustanud, kuid sinu mõtteis hõõgus mälestus nendest narrimistest ja peksmistest samamoodi edasi ning sa teadsid, et kunagi tuleb leida mingi vahend kuidas see kõik täies ulatuses kätte tasuda. Ühtäkki said sa aru kuidas seda saavutada. Informatsioon on võim. Sa ei julgenud veel teistele lastele peksa anda, aga sa suutsid nende väikesi räpaseid saladusi tundma õppida ning selle kaudu saavutada ihaldatud rahulduse.

Nii sai sinust pealekaebaja. Kaebupunn. Sa uurisid välja kes oma isa keldrist mõdu kaanib, ning leidsid meetodi, kuidas too isa just "valel" hetkel keldrit uurima saata. Sa teadsid neid, kes isa tagant pätsatud relvadega uhkeldamas käisid, ning hoolitsesid selle eest, et isa kaardiväest andestamatu hooletuse pärast vallandatud saaks. Vot see oli tõeline võim mida sa siiralt nautisid. Ning mis kõige parem asja juures, keegi ei saanud teada, et see olid olnud sina.

Hiljem, täiskasvanuna, leidsid sa oma värskelt avaldatud kirele uue ning kohasema väljundi. Sa astusid kaardiväkke, mis pakub ulatuslikke võimalusi pealekaebamise praktiseerimisel.

Sinu ussiks kutsumine on karjuv roomajate solvamine. Sinu hingematvaim ekstaatilisim nauding on saladuste avastamine, mida keegi nahast välja pugedes varjata on proovinud. Igasugune saladus on piisavalt huvitav, et sinu sõrmeotsi võbelema panna, aga ülimat erutus tekkib siis, kui pihk juhtub peale millelegi, mis roojab, laimab või hukutab sinu kamraade, kaardiväelasi.

Sa tajud varjatud saladusi kilomeetri kauguselt kuid räpaste peale on sul eriliselt tundlik nina. Väga hästi on toiminud võte, et kui sa kellelegi kaebama lähed, siis on kasulik omada ka tema kohta mustavaid andmeid, ettevaatus selles küsimuses garanteerib, et oma sõnu ootamatult sööma ei hakata. Sa mängid heam meelega mistahes rolli, et oma eesmärki saavutada, see kõik teenib mingit kõrbemat eesmärki. Luiskamine, petmine, varastamine on kõik lubatud vahendid ihaldatud eesmärgi saavutamisel.

(Sul on tekkinud eriline oskus saladuste tabamisel. Supernaturaalne oskus. Kaks korda mängu jooksul võid küsida kaasmängija käest, kas tema poolt hiljuti ja Sinu kuuldes öeldud väide vastab tõele või mitte.)

Kaardiväelased on kõik eranditult numbrikaardid. Hetkel on neid kokku kaheksa, kaks tükki on kusagile kaotsi läinud. Kaardiväes on kord läbinisti hierarhiline. See, kelle number on suurem saab käsutada seda kelle number on väiksem. Vastuvaidlemine on keelatud. Niisiis on kaardiväe esimene mees nr 10, kes kummalisel kombel on naissoost. Kümme ise allub Ärtu Soldati kaskudele. Kaardiväes on kaks vahetust, neli tükki on valves, neli puhkab.

Ärtu kuningriiki valitsevad Kuningas ja Kuninganna kellele allumine on loomulikult kõikidele kaartidele kohustuslikud. Kunigaemand on äärmisekt tujukas ja teinud peade maha võtta laskmisest endale eluviisi. Õnneks ei viida käskusid peaaegu kunagi ellu, sest Kuningas tühistab need ääremselt tihti ja õukonna timukal on piiratud tööaeg, mida ta rangelt jälgib.

Kuninga ja kuningannaga on midagi veidrat lahti. Igal juhul on nende armusuhted mõnevõrra vussis. Kuningas tundub tähelepanu pööravat hoopis Hertsoginnale samal ajal kui Kuningaemand närviliselt köögis mässab.

Ärtu Soldatil on samamoodi kahtlustäratav huvi Hertsoginna maja vastu, aga mitte Hertsoginna pole see, kes talle huvi pakub, vaid hoopis hertsoginna köögitüdruk. Asju ajab ta salaja ja selle tõttu on ilmne, et asjas sisaldub midagi keelatut.

Ärtu õukonnas liigub veel kummaline olend nimega Humpty Dumpty, kes meenutab käte ja jalgadega muna. Millegi pärast on Dumpty kuningapaari silmis suurde soosingusse sattnud. Nad on välja andnud käsu Dumptyt lugupidavalt kohelda, ning pannud kaardiväelaste peale karmi kohustuse tema tervisliku seisundi eest vastutada. Selle hoolitsuse taga paistab olevat teatud ports hirmu.

Kaardiväelaste seas käib võimuvõitlus kõrgema auastme pärast. Nimelt on kombeks selline asi nagu kitumine. Kui madalama numbriga kaart kaebab kõrgema numbri peale ja süüdistus osutub põhjendatuks, siis Ärtu Soldat alandab kaebealuse auastet ja kergitab kaebaja oma (sellise tegevuse käigus vahetatakse rinna peal olevad numbrid). Ärtu Soldat kaalub enne kõik hoolega läbi ning uurib, kas kaebusel on alust. Kui kaebus osutub valeks, ootab kaebajat ennast karistus, aga harilikult pole karistus eriti karm ja auastmelangus sellega ei kaasne. Selle tõttu on üksteise taga luuramine ja kaebused kaardiväes igapäevane nähtus.

Kaardiväelaste hulgas käib sulle eriliselt närvidele sinu vend, kaardiväelane #7. Juba lapsepõlves oli ta ema eriline lemmik ja siis kui teised sind kolkisid nautis tema suurt populaarsust. Sinu vend on kogu aeg olnud (ja on ka praegu) esmaklassiline huligaan, kellel on imetabane anne keerulistest olukordadest puhtalt välja tulla. Hiljuti sai ta kõrgendust Sinu peale kaebamise läbi ja ilmselt jätkab samas vaimus.

Õukonnas on veel aednikud Kaks ja Viis, kes olid ka kunagi kaardiväelased, kuid neil õnnestus mingi nipiga aednikeks saada ja nüüd arvavad, et on kõige kõvemad mehed kogu lossis, no mingu aga puu taha. Teie, kaardiväelased peate endid siiski paremaiks kui mingid ülejooksikud.

Kaardiväelased ei olegi tegelikult nii ontlikud ja kuulekad alluvad, kui arvata võiks. Nimelt on Hertsoginna allüürnik ja Imedemaa ärimees Valge Küülik Kaardiväelased oma naturaalmajanduslikesse äriskeemidesse mässinud ning pannud nad Kuningaemanda tagant viimase küpsetatud torte varastama, mida kokkulepitud ajal Hertsoginna majja tassitakse, kui viimast kodus pole. Vastutasuks pakub Valge Küülik neile meelelist lõõgastust – sedasama Teed, mis jabura teelaudkonna ajud juba pehmeks küpsetanud on. Kõik toimub muidugi totaalse saladuskatte all ja hoolega organiseeritult.

Tee on vedelik, mis teeb ääretult meeldiva tunde aga on avaliku põlu all ja selle tarbijaile vaadatakse viltu. Aga kuna kõik kaardiväelased on juba selle mõju all ja oma meeldivast harjumusest loobuda ei soovi, siis on sellest saanud avalik saladus. Paraku ei saa teeteemat kitumiseks kasutada, sest kõik on võrdselt süüdi ja asja ilmsikstulekul saaksid mitte ainult kõik korraga karistada vaid see oleks ka kaardiväelaste igapäevaste teejoomisharrastuste lõpp.

Küülik peab teejoomisüritusi saladuses ja teed enda käest ära ei anna. Selle tõttu tuleb Küülik nõusse saada, kui on tahtmine järmine teepidu korraldada. (Keeruline asi, küülikul on kogu aeg kiire.)

No comments: