Tsitaat Seitsme suust: No kuule! See on nii lõbus! Kuningaemand ei saa sellest iial teada - me oleme ammu läinud enne kui ta üldse aru saab milline aken katki. Sa ei julge või? Nohik!
Jumala eest, Sinuga kohtumine ei tähenda head. Sa oled tõeline saatan kaardi nahas. Lapsena teatsid kõik sinu naabrid millisteks jubedusteks Sa võimeline oled. Kõik peale Sinu Emme. Sa olid tema "väike inglike", tema noorim laps. Ta mitte ainult ei keeldunud uskumast naabrite lugusid Sinu vägitegudest, ta isegi ei kuulnud neid. Selektiivne mälu. Sa olid ümbruskonna laste seas valitseja, kellega kõik tahtsid hästi läbi saada aga samal ajal kartsid ka natuke.
Sa oled ülemuste jaoks äärmiselt tore, armas ja viisakas, lihtsalt kullatükk. Seda ka kõikide teiste jaoks kuni Sa ära jagad millised ahvatlused või narrimised kellegi peal mõjuvad. Siis muutud Sa deemonlikuks.
Enne kui keegi aru saadagi jõuab on nad Sinu ahvatlusel kõige riskantsemaid üritusi ette võtnud ja tõenäoliselt ka vahele jäänud. Aga Sa hoolitsed alati selle eest, et süü Sinu peale ei jääks. Sa pole tegelikult oma südames kuri, Sul lihtsalt puudub võime mõista millised valusad tagajärjed Sinu tegudel olla võivad.
Sulle meeldib ahvatleda teisi tegema asju mida nad muidu iial ei teeks. Harilikult on need asjad ohtlikud, tihti ka valgustkartvad või kriminaalsed. Sa sõbruned kõikidega kiiresti. Sinu harilik taktika on kõigepealt hakata kellegi parimaks sõbraks ja siis aegamisi proovida kui kaugele on sõber võimeline oma riskeerimistega minema.
Sind erutab vaadata, kuidas teised aegamisi Sinu tahtele järgi annavad ja vastu tahtmist pugeldes nurjatuid, siivutuid ja räpaseid tükke korda saadavad. Kiiret pole, Sa oled äärmiselt kannatlik. Lõpuks jääb Sinu tahe peale.
Sul on hämmastav anne panna lihtsalt teistega rääkides neid tegema seda mida sa soovid. Jah, loomulikult on Sul julgust ka Sulle esitatud ohtlikke kihlvedusid vastu võtta, aga milleks sellega vaeva näha? Palju lõbusam on teised lihtsalt ära rääkida, ja kui midagi valesti läheb siis jäävad nemad süüdi.
Ükskord ühel kargel hommikul eelmisel kevadel leidsid sa tolmuselt teepervelt väikese kinnikorgitud pudeli, millel oli peenikeste hoolikalt maalitud tähtedega kirjutatud "Ravim südametunnistuse piinade vastu. Kuna pudelil omanikku ei tundunud olevat, siis sa võtsid selle kaasa. Pudeli katsetamisel on ilmnenud, et üks lonks ravimit kõrvaldab kümneks minutiks igasugused südametunnistuse vaevused. (See, kuidas mängija selle mõju etendab jäetakse tema enda otsustada).
Kaardiväelased on kõik eranditult numbrikaardid. Hetkel on neid kokku kaheksa, kaks tükki on kusagile kaotsi läinud. Kaardiväes on kord läbinisti hierarhiline. See, kelle number on suurem saab käsutada seda kelle number on väiksem. Vastuvaidlemine on keelatud. Niisiis on kaardiväe esimene mees nr 10, kes kummalisel kombel on naissoost. Kümme ise allub Ärtu Soldati kaskudele. Kaardiväes on kaks vahetust, neli tükki on valves, neli puhkab.
Ärtu kuningriiki valitsevad Kuningas ja Kuninganna kellele allumine on loomulikult kõikidele kaartidele kohustuslikud. Kunigaemand on äärmisekt tujukas ja teinud peade maha võtta laskmisest endale eluviisi. Õnneks ei viida käskusid peaaegu kunagi ellu, sest Kuningas tühistab need ääremselt tihti ja õukonna timukal on piiratud tööaeg, mida ta rangelt jälgib.
Ärtu õukonnas liigub veel kummaline olend nimega Humpty Dumpty, kes meenutab käte ja jalgadega muna. Millegi pärast on Dumpty kuningapaari silmis suurde soosingusse sattnud. Nad on välja andnud käsu Dumptyt lugupidavalt kohelda, ning pannud kaardiväelaste peale karmi kohustuse tema tervisliku seisundi eest vastutada.
Kaardiväelaste seas käib võimuvõitlus kõrgema auastme pärast. Nimelt on kombeks selline asi nagu kitumine. Kui madalama numbriga kaart kaebab kõrgema numbri peale ja süüdistus osutub põhjendatuks, siis Ärtu Soldat alandab kaebealuse auastet ja kergitab kaebaja oma (sellise tegevuse käigus vahetatakse rinna peal olevad numbrid). Ärtu Soldat kaalub enne kõik hoolega läbi ning uurib, kas kaebusel on alust. Kui kaebus osutub valeks, ootab kaebajat ennast karistus, aga harilikult pole karistus eriti karm ja auastmelangus sellega ei kaasne. Selle tõttu on üksteise taga luuramine ja kaebused kaardiväes igapäevane nähtus.
Kaardiväelaste hulgas käib Sulle eriliselt närvidele Sinu vend, kaardiväelane #6, kes oli lapsena tõeline nohik, kes igal pool peksa sai, kuid nüüd vanemana on märkimisväärselt targemaks muutunud ja tegeleb saladuste kogumisega. Tundub olevat selline hobi. Igal juhul ta teab palju ning on ohtlik. Eriti loomulikult selle tõttu, et oma viimase ülenduse said Sa tema peale kaebamise kaudu. Kindlasti peab ta salaviha ja tema suhtes tuleb iseäranis ettevaatlik olla.
Õukonnas on veel aednikud Kaks ja Viis, kes olid ka kunagi kaardiväelased, kuid neil õnnestus mingi nipiga aednikeks saada ja nüüd arvavad, et on kõige kõvemad mehed kogu lossis, no mingu aga puu taha. Teie, kaardiväelased peate endid siiski paremaiks kui mingid ülejooksikud.
Kaardiväelased ei olegi tegelikult nii ontlikud ja kuulekad alluvad, kui arvata võiks. Nimelt on Hertsoginna allüürnik ja Imedemaa ärimees Valge Küülik Kaardiväelased oma naturaalmajanduslikesse äriskeemidesse mässinud ning pannud nad Kuningaemanda tagant viimase küpsetatud torte varastama, mida kokkulepitud ajal Hertsoginna majja tassitakse, kui viimast kodus pole. Vastutasuks pakub Valge Küülik neile meelelist lõõgastust – sedasama Teed, mis jabura teelaudkonna ajud juba pehmeks küpsetanud on. Kõik toimub muidugi totaalse saladuskatte all ja hoolega organiseeritult.
Tee on vedelik, mis teeb ääretult meeldiva tunde aga on avaliku põlu all ja selle tarbijaile vaadatakse viltu. Aga kuna kõik kaardiväelased on juba selle mõju all ja oma meeldivast harjumusest loobuda ei soovi, siis on sellest saanud avalik saladus. Paraku ei saa teeteemat kitumiseks kasutada, sest kõik on võrdselt süüdi ja asja ilmsikstulekul saaksid mitte ainult kõik korraga karistada vaid see oleks ka kaardiväelaste igapäevaste teejoomisharrastuste lõpp.
Küülik peab teejoomisüritusi saladuses ja teed enda käest ära ei anna. Selle tõttu tuleb Küülik nõusse saada, kui on tahtmine järmine teepidu korraldada. (Keeruline asi, küülikul on kogu aeg kiire.)
No comments:
Post a Comment