Tuesday, July 11, 2006

Kaardiväelane # 4 - DeathClaw

Tsitaat kaardiväelase suust: See peenike ärtu sõdur jalutab täna hommikul siit läbi. Ja ilmselt on tal plaan väga kenakene välja näha. Tal on seljas tema pimestavalt läikiv turvis ja käes tema pimestavalt läikiv mõõk ja tema pimestavalt läikiv kilp ja ta arvab, et miski selles maailmas ei suuda teda mõjutada. Ja teate mis, ma topin kõik selle läikiva kola tema kurgust alla üksinda selle pörast, et tõestada, et ta eksib.

Alati on laste hulgas olnud üks selline nagu olid sina, kui sa olid noor. Alati on selline, kes rikub teiste mängud ära, ajab liivalossid ümber või teeb mänguasjad katki. Loomulikult olid sul omad põhjused miks sa selline tüütus olid, aga teised lapsed ei hoolinud nendest põhjustest. Nad katsusid sinust ühiselt mitte välja teha, mis tähendas, et Sa pidid olema palju agressiivsem, et endale tähelepanu tõmmata. Liivalosside purustamine muutus varsti teiste kallal norimiseks ja teistele kolki andmiseks.

Kui Sa kasvasid suuremaks tekkisid sul konfliktid ka kodus. Asi lõppes sellega, et peksid oma isa sandiks ja Sind visati kodunt välja. Sihitult mööda rändamine muutus pikapeale äärmiselt tüütuks ja siis tegidki otsuse vahetada kasteet kaardiväelase mõõga vastu. Sa astusid kaardiväkke. Lapsena ei peetud Sind eriti targaks aga siis selgus ootamatult, et sul on omad anded -- planeerimine ja valmistumine, eriti mis puudutab kallaletunge.

Sa elad selleks, et võidelda räpaste vahenditega ja võita. Näha, kuidas vastase silmadesse tekkib hirm, kui ta saab aru, et tema elu on ohus.

Sulle meeldib kelkida oma väikeste sadismikalduvustega. Seda sorti jutul on komme levida, ja Sinu tulevased vastased kardavad Sind rohkem. Ja kui nad kardavad on nad kergem saak. Sinu ambitsioonid on suuremad ja ihad intensiivsemad kui teistel kaardiväelastel ning sa ei vali nende rahuldamiseks vahendeid. Ja kui Sinust selle tõttu jutud levima hakkavad, siis ongi hea. Mida rohkem kuulsust seda parem.

Sa oled rahu ajal mõttetult ohtlik ja tüütu, kuid sõja ajal omas elemendis. Sinu kireks on lõhkuda ja rikkuda, kui Sul selleks vähegi võimalus avaneb. Oma ülemuste jaoks oled Sa arulage sõjamasin, nagu kahur, mida võib vastase poole suunata. Aga Sul pole midagi selle vastu, et see nii on. Selline situatsioon sobib sulle, see võimalda Sul teha seda mis Sulle meeldib, mida Sa ihaldad.

Sinu enda arvates Sul ülemusi pole, need on vaid vahendid, et Sinu vägivallakirgi rahuldada. Sa ei vihka ülemusi või ülikuid ega üldse kedagi konkreetset. Sa vihkad kõiki enam-vähem võrdselt.

Kaardiväelased on kõik eranditult numbrikaardid. Hetkel on neid kokku kaheksa, kaks tükki on kusagile kaotsi läinud. Kaardiväes on kord läbinisti hierarhiline. See, kelle number on suurem saab käsutada seda kelle number on väiksem. Vastuvaidlemine on keelatud. Niisiis on kaardiväe esimene mees nr 10, kes kummalisel kombel on naissoost. Kümme ise allub Ärtu Soldati kaskudele. Kaardiväes on kaks vahetust, neli tükki on valves, neli puhkab.

Ärtu kuningriiki valitsevad Kuningas ja Kuninganna kellele allumine on loomulikult kõikidele kaartidele kohustuslikud. Kunigaemand on äärmisekt tujukas ja teinud peade maha võtta laskmisest endale eluviisi. Õnneks ei viida käskusid peaaegu kunagi ellu, sest Kuningas tühistab need ääremselt tihti ja õukonna timukal on piiratud tööaeg, mida ta rangelt jälgib.

Ärtu õukonnas liigub veel kummaline olend nimega Humpty Dumpty, kes meenutab käte ja jalgadega muna. Millegi pärast on Dumpty kuningapaari silmis suurde soosingusse sattnud. Nad on välja andnud käsu Dumptyt lugupidavalt kohelda, ning pannud kaardiväelaste peale karmi kohustuse tema tervisliku seisundi eest vastutada.

Kaardiväelaste seas käib võimuvõitlus kõrgema auastme pärast. Nimelt on kombeks selline asi nagu kitumine. Kui madalama numbriga kaart kaebab kõrgema numbri peale ja süüdistus osutub põhjendatuks, siis Ärtu Soldat alandab kaebealuse auastet ja kergitab kaebaja oma (sellise tegevuse käigus vahetatakse rinna peal olevad numbrid). Ärtu Soldat kaalub enne kõik hoolega läbi ning uurib, kas kaebusel on alust. Kui kaebus osutub valeks, ootab kaebajat ennast karistus, aga harilikult pole karistus eriti karm ja auastmelangus sellega ei kaasne. Selle tõttu on üksteise taga luuramine ja kaebused kaardiväes igapäevane nähtus.

Õukonnas on veel aednikud Kaks ja Viis, kes olid ka kunagi kaardiväelased, kuid neil õnnestus mingi nipiga aednikeks saada ja nüüd arvavad, et on kõige kõvemad mehed kogu lossis, no mingu aga puu taha. Teie, kaardiväelased peate endid siiski paremaiks kui mingid ülejooksikud.

Kaardiväelased ei olegi tegelikult nii ontlikud ja kuulekad alluvad, kui arvata võiks. Nimelt on Hertsoginna allüürnik ja Imedemaa ärimees Valge Küülik Kaardiväelased oma naturaalmajanduslikesse äriskeemidesse mässinud ning pannud nad Kuningaemanda tagant viimase küpsetatud torte varastama, mida kokkulepitud ajal Hertsoginna majja tassitakse, kui viimast kodus pole. Vastutasuks pakub Valge Küülik neile meelelist lõõgastust – sedasama Teed, mis jabura teelaudkonna ajud juba pehmeks küpsetanud on. Kõik toimub muidugi totaalse saladuskatte all ja hoolega organiseeritult.

Tee on vedelik, mis teeb ääretult meeldiva tunde aga on avaliku põlu all ja selle tarbijaile vaadatakse viltu. Aga kuna kõik kaardiväelased on juba selle mõju all ja oma meeldivast harjumusest loobuda ei soovi, siis on sellest saanud avalik saladus. Paraku ei saa teeteemat kitumiseks kasutada, sest kõik on võrdselt süüdi ja asja ilmsikstulekul saaksid mitte ainult kõik korraga karistada vaid see oleks ka kaardiväelaste igapäevaste teejoomisharrastuste lõpp.

Küülik peab teejoomisüritusi saladuses ja teed enda käest ära ei anna. Selle tõttu tuleb Küülik nõusse saada, kui on tahtmine järmine teepidu korraldada. (Keeruline asi, küülikul on kogu aeg kiire.)

No comments: